Ter Balkt on the beat



ART IN THIS COUNTRY HASN'T GONE BEYOND A TECHNICAL WORKSHOP FOR DECORATIVELY EXERCIZING MEDIOCRITY
—INFRAREALIST MANIFESTO

ay, we gaan die ding doen
ik ben in Belgïe, dom en jong,  anno 2020
jaar van de minste neerslag , jaar van de meeste weerstand
            spiedend naar een doelwit als een mikpunt voor m'n angel
                        drinkend op een toekomst in een kamer vol met kaarsen
                                   schuim staat op de lip ja om de rugbreuk van de aarde
LOL, wat boeien goed geschreven gedichten nog?
alles behalve puur is de poëzie / als een witte kanker ligt in de huid van de nacht, de maan
en temidden een wereldpauze groeit mijn haar aan
eigenlijk ben ik poëzie best beu
eigenlijk
mag je niet zeggen natuurlijk
op de knieën moet je gaan steeds
en smeken om subsidie als een weeskind om pap
of papa
dankbaar zijn, altijd maar dankbaar zijn
lachen naar de camera en gevat antwoorden op de vraag
het enige antwoord is: 'ik wil dat officiële literatoren me haten'
fuck hun categorieën die mijn categorieën zijn

ik wil Peter Verhelst pijpen
tot hij vloeibaar marmer in m'n neusgaten spuit
en onze tongen tot één roos draait
want in mij woedt het DNA van gotische citroenen
wolven en vissen zullen vechten om mijn vlees
gevleugelde metaforen schuren zich stuk op mijn gezicht
tsjokvol  het sap van gelukkige dag, slaapgif en calamiteit

één refrein mag overblijven:
zeg me, Ez, wat lees je?
Pray for my haters, they terrified (JPEGmafia)
zeg me,  ouwe gek, wat hoor je?
DE  NED. LITERATUUR MOET DOORGELICHT WORDEN
zeg me, Ez, wat denk je?
The book should be a ball of light in one's hand (Ez)
zeg me, ouwe gek, wat hoor je?
mijn traan is geen water maar een mes. (Mircea Dinescu)

" sterke jonge mannen onttrekken trots en macht aan een gevoel van overgave"
een mogelijke definitie van fascisme
fascisten hebben niet echt concepten, enkel attitudes
en jij? jij hebt jezelf de verkeerde eisen opgelegd, je hebt slecht geleerd, slechts de angel in je hart uitgeknepen om het coma te bespoedigen
later wordt ik beter genadeslag met roepnaam
            een giftig likspoor op de nek van correcte letter
met het voorgekauwd antwoorden onhandig getest
tussen de pletwals van een te strikte bibliografie
daar aan het voetstuk, met gescheurde cape
plens je neer, al halfverteerd, een radix ontrafeld
een walm warm reflux opborrelend in de boekmaag
van het academische
je vind hier geen theorie, je vind hier ten minste
 getuigenis

glimmende halfautomaten voorzien  de dag van klank en kleur
ik voel de zon op mijn gezicht
ik zie het licht door mijn oogleden
het is helder, intelligent
vrij van alle zorg
terwijl  trekt geweld het pak van elk agent aan

ik ben de erfgenaam van een onbekende Vlaamse  kunstenaar
mijn mislukking is gegarandeerd
onverwachte sjans  is al wat me stoppen kan

Reacties