Flard


....

opgewekt door echos uit het berggebied internet

storten wolken, verbeurd tot de kleur van veenlijken,

hun ingewanden uit over de stad, snurkend in het fletse ochtendlicht


...land of lost hope, clouds of mill smoke...


vanuit de darmen der bebouwde kom gillen rupsbanden alle kanten op


& ik lig, door de zeis van de noodzaak geveld, als zand


in het mechaniek van het bestuurlijke, neergestort


op een stapel oud geld, op het bed


& ik, afschuwelijk roze yoghurtman, lig opgebaard


onder een zwart laken, in een zwarte doos van exact mijn afmetingen


omcirkeld door rode kaarsen en gouden ringen gezet met nefriet en opaal


verlangend meer te kunnen doen dan het puin van de 20e eeuw sjouwen tot in de 21e


niet, vrienden, dat de realiteit me te abstract is


maar communicatie is nu pijn


daarentegen zijn er dingen waarin we leven.


ze zien geeft ons onszelf te kennen. etc.


zoals je zei, er zijn verschillende manieren te zeggen dat we lijden

ik — omsingeld door academici — spring rond


in een heksenkring van afdankertjes


glip als een slaagkans van tussen mijn eigen klauwtjes


dartel wulps van dieperik naar dieperik


en bots op kansen, kansen, kansen


.....

Reacties