I'm still only in saigon 1.


1.
herbegin
in een kamer, de zoveelste, die je naam niet langer dan 2 jaar verdraagt
hoe de mislukking                            daar
            mogelijkheid werd
ik werd er een dilettant van de dood
ik werd er
bezet, als een kroonjuweel afgewerkt
met de geauditeerde som
van volk en opstandigheden
het lauwwarme sop van de mutatie
            lekte via self-help
werk- en mespunten
                                    in mijn donkerwitte poriën ( grid van dat ik )
een nieuwe empirie, een empirie van het gevecht
 bloeide open
            onder het breekmes van een nieuwe eeuw
            terwijl professionalisering  mij ver(w)ar(m)de
eerder werd ik opgewekt / tot een clandestiene cel
             in de binnenwijken van bevrijd Praag
            met mijn eerste naam klem                            tussen de spaken van een barricade
immobiel, geranseld uit stoeprand, lijk en meubel.
defenestratie / strijd tegen het Al / opbranden
 en wat dan? IDK
I never had that sense that I was one with my skin
— al wat ik weet
is dat ik hier                buitenom het slagveld
ook nog                      bang ben


(...)

Reacties